­

De aandacht van jouw doelgroep krijgen en vasthouden is essentieel wanneer je over jouw merk communiceert. Als je zaken benoemt die (potentiële) klanten afschrikken, bereik je het tegenovergestelde. Dit klinkt als een open deur maar in wervende teksten zie ik het regelmatig gebeuren. Het gevolg is dat je de verbinding met jouw doelgroep verliest. Dat dit  zo werkt, ervaarde ik zelf tijdens een dagje uit met mijn gezin.

In deze blog neem ik je mee naar het Rijksmuseum waar ik mijn zoon kennis wilde laten maken met de oude meesters. Het begon veelbelovend, maar toen ging het fout...

'Da’s ook niet aardig’, hoor ik je denken. Waarom zou je iemand blinde vlekken toewensen? Dat zal ik je uitleggen. Blinde vlekken zijn kansen. Ook voor jou als ondernemer.

Veel ondernemers vinden hun aanbod en werkwijze zo vanzelfsprekend dat ze belangrijke zaken niet benoemen in de communicatie naar hun doelgroep. Geldt dit ook voor jou?

Door blinde vlekken te benoemen ben je beter in staat om jouw meerwaarde te beschrijven. Zo maak je het verhaal over jouw merk completer en krachtiger.

Ben jij verantwoordelijk voor het (laten) schrijven en publiceren van blogs binnen jouw bedrijf? Stuur je regelmatig mailtjes naar jouw collega’s waarin je om ideeën en onderwerpen vraagt? Dan ben je niet de eerste die met groeiende frustratie op reacties zit te wachten. Waarom lukt het je niet om informatie los te krijgen? Je komt verder als je een stap terugzet en jezelf een simpele maar essentiële vraag stelt. Waar ben je naar op zoek? Als je dit weet kun je heel gericht informatie verzamelen. Dit maakt het blogproces efficiënter en voor iedereen leuker. In deze blog lees je er meer over.

Vroeger begreep ik er weinig van als mensen steeds naar dezelfde vakantiebestemming gingen. Ik nam me voor om dit nooit te doen. Tegenwoordig denk ik hier anders over. Deze zomer ga ik met mijn gezin voor de vierde keer naar dezelfde camping in Frankrijk. Van tevoren weet ik precies waar onze vouwwagen komt te staan en de kans is groot dat we ook dezelfde buren krijgen als vorig jaar. Er zijn meer mensen die graag terugkomen en dat is niet voor niets.

Herinner jij je Bob Ross nog? Die Amerikaan met afrokapsel die in de jaren ‘80 en ‘90 vaak op televise was? In zijn programma ‘The Joy of Painting’ liet hij zien hoe je razendsnel een mooi en realistisch schilderij maakt. Binnen een halfuur toverde Bob met gemak een levensecht landschap of een bostafereel op het doek. Als kind keek ik er geboeid naar. Het was magisch. En Bob gaf mij het gevoel dat ik het ook kon. Niets is minder waar. Ik weet niet hoe het jou vergaat maar als ik schilder lijkt het echt nergens op. Ik schrijf liever.

Ga je binnenkort aan de slag met een nieuwe website? Is er veel te communiceren maar heb je geen idee waar je moet beginnen? Laat dan een functioneel ontwerp (‘wireframe’) maken. Dit werkt een stuk prettiger en levert een betere website op.

Hoe krachtig is jouw verhaal? Bel 06 - 284 282 67

Ook wij maken gebruik van functionele, analytische en social media cookies. Hiermee maken wij de website zo gebruiksvriendelijk mogelijk en kun je informatie delen via social media. Door op "Ik ga akkoord" te klikken of verder te surfen op deze website geef je voor beide toestemming.