­

Herinner jij je Bob Ross nog? Die Amerikaan met afrokapsel die in de jaren ‘80 en ‘90 vaak op televise was? In zijn programma ‘The Joy of Painting’ liet hij zien hoe je razendsnel een mooi en realistisch schilderij maakt. Binnen een halfuur toverde Bob met gemak een levensecht landschap of een bostafereel op het doek. Als kind keek ik er geboeid naar. Het was magisch. En Bob gaf mij het gevoel dat ik het ook kon. Niets is minder waar. Ik weet niet hoe het jou vergaat maar als ik schilder lijkt het echt nergens op. Ik schrijf liever.

De cursor als penseel

Starten met schilderen is heel laagdrempelig. Alles wat je nodig hebt is verf, canvas en een kwast. Vergelijk het met tekstschrijven. Je zet de computer aan en de cursor knippert je vrolijk tegemoet. Nog even de vingers losmaken en daar ga je. Je hoeft alleen maar op papier te zetten wat je in je hoofd hebt. Net als Bob Ross. Makkie, want jij kent jouw bedrijf als geen ander. Hoe goed lukt het jou om woorden te geven aan jouw verhaal? Om een tekst te schrijven die mensen graag lezen?

Taalgevoel zit in je genen

Waar schrijf je over? Hoe bouw je een tekst op? Ondernemers die zelf hun teksten willen schrijven lopen hier vaak op vast. Het schrijven stagneert en ze komen niet tot de kern. The joy of writing? Die is ver te zoeken. Kun je leren om teksten te schrijven? Natuurlijk. De vraag is hoe ver je komt. Gevoel voor taal en tekst zit in je genen. Dat heb je of dat heb je niet. Hetzelfde geldt voor talent om te tekenen en te schilderen. En dan nog iets. Jij hebt niet voor niets een ander vak gekozen, toch?

Specialisten onder elkaar

Persoonlijk geloof ik meer in samenwerken dan alles zelf doen. Met de hulp van specialisten kom je eerder waar je zijn wilt. Dus wat doe je als je wervende teksten nodig hebt? Blijf je zelf ploeteren of werk je samen?

Jouw aandeel is en blijft cruciaal. Jij bent specialist op jouw vakgebied. Daarom weet jij als geen ander de antwoorden op belangrijke vragen. Over jouw aanbod, de markt en jouw doelgroep bijvoorbeeld. Ook bepaal jij of de gekozen toon en sfeer bij jouw bedrijf passen. Een tekst moet inhoudelijk kloppen maar ook ‘goed voelen’. Net als een schilderij dat je thuis aan de muur hangt. Of je nou van Bob Ross houdt of liever naar het werk van een andere artiest kijkt.

Over BURO|1812

Waar loop jij tegenaan als het om tekstschrijven gaat? Kom je tijd tekort, wil je teksten laten beoordelen of besteed je schrijfwerk liever helemaal uit? Laat het me weten. Dan bekijken we samen hoe ik je kan helpen. Stuur een e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bel me op 06 284 282 67.

Hoe krachtig is jouw verhaal? Bel 06 - 284 282 67

Op onze website maken wij gebruik van functionele, analytische en social media cookies. Zo maken wij de website zo gebruiksvriendelijk mogelijk en kun je informatie delen via social media. Door op "Ik ga akkoord" te klikken of verder te surfen op deze website geef je toestemming voor het gebruik van cookies.
Ik ga akkoord