­

'Da’s ook niet aardig’, hoor ik je denken. Waarom zou je iemand blinde vlekken toewensen? Dat zal ik je uitleggen. Blinde vlekken zijn kansen. Ook voor jou als ondernemer.

Veel ondernemers vinden hun aanbod en werkwijze zo vanzelfsprekend dat ze belangrijke zaken niet benoemen in de communicatie naar hun doelgroep. Geldt dit ook voor jou?

Door blinde vlekken te benoemen ben je beter in staat om jouw meerwaarde te beschrijven. Zo maak je het verhaal over jouw merk completer en krachtiger.

Mijn eigen blinde vlek

Zelf ben ik net hersteld van een blinde vlek. Vorig jaar realiseerde ik me dat ik veel meer deed dan alleen tekstschrijven. Strategische interviews en advies over effectieve communicatie waren vaste onderdelen van mijn dienstverlening geworden. Werkzaamheden die voor mijn heel vanzelfsprekend waren en die ik daarom niet benoemde. Het was zo gegroeid.

Onder de noemer 'tekstschrijven' had ik nieuwe producten ontwikkeld.

Best grappig  eigenlijk. Ik zit regelmatig aan tafel met ondernemers om hun blinde vlekken helder te krijgen. Nu had ik er zelf een te pakken. Ik werd me hier bewust van door feedback van klanten. Zij ervaarden van dichtbij wat ik voor hen deed (en daar waren ze blij mee) maar hoe zat het met andere ondernemers in mijn doelgroep? Welk beeld hadden zij van mijn aanbod en van mijn meerwaarde? Tijd voor actie dus. Nieuw visitekaartje, pitch aanpassen en nog een beetje wennen aan mijn ‘nieuwe’ verhaal.

Blinde vlekken vragen om actie

Jezelf anders positioneren lijkt een grote stap. Als het bij jou net zo gaat als bij mij, dan valt dit best wel mee. Je maakt concreter wat je steeds al deed, waar je goed in bent en waar je veel plezier aan beleeft. Het draait vooral om bewustwording en gaan staan voor wat je te bieden hebt.

Wil je weten of je zelf last hebt van blinde vlekken? Ga dan in gesprek met vertrouwde mensen in jouw netwerk die weten hoe je werkt. Bekijk of hun indruk van jouw meerwaarde overeenkomt met wat je communiceert naar jouw doelgroep. Pas jouw boodschap aan als hier ruimte voor is.

Wil je liever in gesprek met een ‘ervaringsdeskundige’? Dan weet je me te vinden.

Hoe krachtig is jouw verhaal? Bel 06 - 284 282 67

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.

Ok