Hoe consequenter je het verhaal rond jouw merk en bedrijf doorvoert, hoe overtuigender en effectiever jouw communicatie wordt.
Welke vragen moet je beantwoorden?
Hoe maak je het verhaal voor jouw doelgroep concreet? Wat benoem je en wat laat je weg? Als ik dit samen met een ondernemer in kaart breng, kijk ik naar vijf pijlers. Elke pijler staat voor een vraag. De antwoorden zijn belangrijke bouwstenen voor jouw marketingcommunicatie. Ze maken vooral duidelijk waar jouw kracht ligt en hoe je die inzet om klanten te helpen.
Stel jezelf vijf vragen
1. Waarom doe je wat je doet?
2. Wat zijn jouw kernwaarden?
3. Wat is jouw aanbod?
4. Welke meerwaarde bied jij?
5. Wie is jouw doelgroep?
Zelf aan de slag?
Weet jij wat de antwoorden op deze vragen zijn voor jouw bedrijf? Sommige zijn best lastig. Waarom je doet wat je doet weet je gevoelsmatig vaak wel. Dit vertalen in woorden is een ander verhaal. Als het om resultaten en meerwaarde gaat, hebben ondernemers vaak blinde vlekken. Daar weet ik zelf alles van.
Voordelen van een goed verhaal
De pijlers van jouw verhaal concreet maken is niet per se een makkelijke opgave, maar wel de moeite waard. De tijd en aandacht die je hieraan besteedt, verdien je dubbel en dwars weer terug. Je hebt altijd de juiste input voor commerciële uitingen paraat en ook een stevige basis voor effectieve communicatie met jouw doelgroep. Natuurlijk is het wel verstandig om regelmatig te bekijken of jouw verhaal nog steeds actueel is.
Kom je er zelf niet uit? Kijk dan of je binnen jouw netwerk een tekstschrijver kent die je kan helpen om de informatie die in jouw hoofd zit op papier te zetten. Ik wens je veel succes